Przejdź do głównej treściPrzejdź do listy uczestników
13. Konkurs Gepperta13. Konkurs Gepperta Konkurs Malarski im. Eugeniusza Gepperta

Konkurs Malarski im. Eugeniusza Gepperta

Menu główne

  • Konkurs
  • Uczestnicy
  • Audioprzewodnik
  • Nagrody
  • Wydarzenia
  • Kontakt
  • Poprzednie edycje
  • pl polski en English

Jagoda Dobecka

accept-cookies

shoeper-duper

How--changes--what-we---and----

Extincted Species Hybrid, 100x130cm, akryl, 2020

LUCA- Last Universal Common Ancestor, 120x90cm, akryl, 2020

Soviet Springbreaker, 80x60cm, akryl, 2019

Dobecka w najnowszych pracach malarskich zajmuje się tematem manipulacji oraz dyskryminacji. Często odwołuje się do mitu idealnej „pani domu”, który zrodził się w Stanach Zjednoczonych w latach 50. Według niego kobieta zajmująca się domem nie powinna zaniedbywać swojego wizerunku. Mimo prawie 70 lat, które minęły od powstania tego dziwnego wyobrażenia, według autorki, nie zmieniło się wiele. W How Balenciaga Wanted To Feed The World w sposób krytyczny analizuje przemysł modowy oraz wyzyskujące strategie marketingowe, wskazując na manipulacje obnażające kapitalizm jako system oparty na wyzysku i zniewoleniu słabszych. Interesuje ją również to, jak złożoność dzisiejszego świata wpływa na decyzje ludzi. Media społecznościowe jako środek komunikacji i platforma informacyjna odgrywają znaczącą rolę w kształtowaniu opinii publicznej. Od pewnego czasu kluczową częścią kampanii politycznych jest to, co rozgrywa się w świecie wirtualnym. Odróżnienie informacji prawdziwych od fake newsów jest bardzo trudne. Do tego dochodzi zamknięcie użytkownika w tzw. bańce medialnej, w której skazany jest na samonapędzający się cykl opinii, pozostając w obrębie określonej grupy tematów i punktów widzenia. W przyszłości Dobecka chce rozwijać te tematy, badać procesy dokonywania wyborów, konsekwencji z nimi związanych, jak i udziału świadomości i wolnej woli. Istotnym jest dla niej zrozumienie status quo i jego źródeł. W jej praktyce artystycznej interesujące jest dla mnie m.in. to, że w swoich projektach Dobecka używa malarstwa i rzeźby, obok wideo, fotografii i innych mediów, uparcie trzymając się tych klasycznych technik pracy, chociaż wydawać by się mogło, że o sprawach aktualnych społecznie oraz politycznie o wiele łatwiej i adekwatniej jest komunikować się za pomocą nowych mediów.

Joanna Rzepka Dziedzic

www.jagodadobecka.com

Kwestionariusz Gepperta

Edukacja

  • 2016 Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Wydział Malarstwa i Rzeźby

Wystawy indywidualne

  • 2019 No Brain No Problem, Galerie Panel, Praga
  • 2018 Sky Is the Limit, Art Walk, Warszawa (Wykwitex)
  • 2016 Cofam Suba, Stroboskop, Warszawa
  • 2016 LOL, Galeria Sztuki Współczesnej MD_S, Wrocław
  • 2015 The End, 5 Malunai, Wilno (z Iwoną Ogrodzką)
  • 2015 SKAJP, Galeria Sztuki Współczesnej MD_S, Wrocław

Wystawy zbiorowe

  • 2020 Nasza Bomba Jest Kwiatem, IP Studio (Why Quit), Wrocław
  • 2019 Who Let The Dogs Out?, Galeria Arttrakt, Wrocław
  • 2019 Wersal Soft, Minus 1 Artspace, Katowice
  • 2018 Dzikość serca i siła mięśnia, Odeon, Lublin
  • 2018 Konteksty 8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Efemerycznej, Sokołowsko (Wykwitex)
  • 2018 Survival 16. Kapitał, Pałac Wallenberg-Pachalych, Wrocław
  • 2018 Matrix, Uniwersytet Jagielloński, Kraków
  • 2018 Miłość, Inkubator Kultury – Pireus, Poznań
  • 2017 Jak jest?, Galeria Labirynt, Lublin
  • 2017 Pomada 7, Dziedzictwo, Pałac Kultury i Nauki, Warszawa (Wykwitex)
  • 2017 Otwarte Triennale, Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
  • 2017 WGW 2017: Gerstberger, Pawszak, Rechowicz feat. Wykwitex, BWA Warszawa (Wykwitex)
  • 2017 Home(sick)/ Nostalgia, Centrum Spotkań Kultur, Lublin
  • 2017 OUT OF STH, Zajęcie, BWA Wrocław, Wrocław (Wykwitex)
  • 2017 Sztuka na Giełdzie, Dworzec Autobusowy, Lublin
  • 2017 Dziewczyństwo, Scena Robocza, Poznań
  • 2017 Nowa Fala, Centrum Kultury, Lublin
  • 2016 Młodzi w Muzeum. Poziom Najwyższy, Muzeum Narodowe, Wrocław
  • 2016 Dom Rozpusty, Wykwit, Wrocław
  • 2016 Błaźni i Kapłani, Urania, Berlin
  • 2014 Rysować, Galeria Wozownia, Toruń
  • 2014 Wolna Pracownia Kosałki, Galeria Entropia, Wrocław
  • 2014 2nd International Biennale Of Student Drawing, Academy of Fine Arts in Sofia, Bułgaria

Lista uczestników

  • Yui Akiyama
  • Lena Achtelik
  • Marceli Adamczyk
  • Martyna Baranowicz
  • Paweł Baśnik
  • Kacper Będkowski
  • Phantom of Snake
  • Martyna Czech
  • Jagoda Dobecka
  • Róża Duda i Michał Soja
  • Marcin Janusz
  • Martyna Kielesińska
  • Anna Kołacka
  • Edyta Kowalewska
  • Mikołaj Kowalski
  • Vojtěch Kovařík
  • Alicja Kubicka
  • Agnieszka Kucharska
  • Maciej Kusy
  • Jan Możdżyński
  • Maciej Nowacki
  • Zofia Pałucha
  • Małgorzata Pawlak
  • Mateusz Piestrak
  • Krzysztof Piętka
  • Kinga Popiela
  • Szymon Popielec
  • Maryna Sakowska
  • Mikołaj Szpaczyński
  • Katarzyna Szymkiewicz

Media społecznościowe:

  • Facebook
  • Instagram

BWA Wrocław
Galerie Sztuki Współczesnej

Organizatorzy:

  • ASP Wrocław
  • BWA Wrocław
  • Wrocław Miasto Spotkań

Patronat:

  • Wrocław Miasto Spotkań - Patronat Honorowy Prezydenta Wrocławia

Partner wystawy:

  • Liquitex Professional
  • Lefranc Bourgeois Paris
  • Winsor & Newton

Patroni medialni:

  • Przegląd
  • Szum
  • artinfo.pl

© 2025 / 13. Konkurs Gepperta Realizacja strony: Dabhand.Studio Strony na WordPressie z Edycją Całej Witryny

Menu dodatkowe

  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
Wróć do góry

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia na naszej stronie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Więcej